Bilişsel Hipnoterapist

Gerçekten Ne Düşünüyorum: Bilişsel Hipnoterapist

The Guardian Gaztesi, 21 Mayıs 2011

Bir danışanla ilk defa tanışırken her zaman büyülenirim. Aynı sorunla ilgili üç kişi beni görmeye gelebilir fakat her seans farklı bir yerde sonuçlanır – herkes problemlerine eşsiz bir şekilde yaklaşır.

Çok korkunç ve üzücü hikayeler duyuyorum bazen ve danışanlar gözyaşlarına boğulsa bile benim tarafsız ve profesyonel durmam gerekiyor.

Ben onların değişmelerine yardımcı olmak için oradayım, ellerini tutup onlara ne kadar korkunç olduğunu söylemek için değil.

Bana bu yüzden para ödemiyorlar. Umarım bunu ve eğer umursamasaydım bu işte olmayacağımı anlarlar.

İlk başladığımda çok korkutucuydu. Orada oturup kafa sallardım, yüzümde sıcak bir gülümseme fakat ardında panikliyordum. Sorularımın biteceğinden veya tekniğimin işe yaramayacağından endişe ederdim. Eğitmenim buna “kuğu etkisi” derdi: yüzeyde sakin görünüp, aşağıda çılgınca ayak çırpma.

İnsanların hayatlarını mahveden bir problemle ne kadar yaşayabileceği beni çok şaşırtıyor. Uykusuzluk, panik atak, fobiler gibi şeylerle yıllarca başetmeye çalışan birçok danışan görüyorum. Sihirli bir değnek sallamıyorum fakat sık sık “keşke bunu yıllar önce deneseymişim” dediklerini işitiyorum.

Herkese “yardımcı olma” dürtüme direnmek zorundayım. Aileye ve arkadaşlara ücretsiz seanslar veriyorum fakat onların yapmasını istediğim şeyleri onlara yaptıramam. Birçok insan kendileriyle ilgili değiştirmek istedikleri şeyler olduğunu söylüyor fakat gerçekten sonuç elde etmek için gönüllü olmaları gerekir.

Çeviri: Psk. Hasan Arslan

Kaynak: The Guardian Gazetesi

21 MART HTI HİPNOTERAPİ EĞİTİMİ İÇİN TIKLAYIN

Hipnoterapi Eğitimi Türkiye

HYPNOTHERAPY TRAINING INTERNATIONAL 

