Hipnoz ve Mutluluk Röportajı

Değerli öğrencimiz Cem Kocabalı’nın yakın zamanda benimle yaptığı ve hipnoz ve mutluluk sitesinde yayımlanan röportajı olduğu gibi paylaşıyorum. Site hipnozla ilgili farklı başlıklardan geniş bir içeriğe sahip. Ayrıca Cem Bey’e ilgi ve yakınlığından dolayı içten teşekkür ederim.

Sevgili hipnozvemutluluk.com takipçileri, bu hafta çok değerli bir konuğum var. Çok değerli dostum, hipnoterapi hocam-aynı zamanda akıl hocam :) – Psk. Hasan ARSLAN bey. Herzamanki gibi içtenliği ve tevazusuyla, Blogum için röportaj isteğimi kırmadı ve ayağının tozuyla görüşmemizi yaptık.

– Merhaba Cem Bey,

Merhaba Hasan Bey hoşgeldiniz, değerli vaktinizi ayırıp katkıda bulunduğunuz için çok teşekkürler.

– Bu keyifli röportaj teklifi için ben çok teşekkür ederim. Zaman zaman öğrencilerimiz arasından bazıları, Dünyaca Ünlü Hipnoterapist Gil Boyne’un ‘hipnoz hastalığı’ dediği hastalığa yakalanırlar. Sabah hipnozla uyanır akşam onunla yatarlar. Daha fazla okuyup araştırmaya başlamışlardır artık. Hipnoz virüsü kana karıştıkça daha fazla yaratır ve çevrelerini olumlu etkilemeye başlarlar. Blogunuzu ilk gördüğümde ‘hipnoz hastalığına’ yakalandığınızı anlamıştım. Uzun bir kariyer yaşadıktan sonra nasıl olumlu bir dönüşüm yaşadığınızı ve hipnozu ne kadar derin anlamaya başladığınızı ilgili çalışmalarınızdan takip ediyorum. Bu büyülü dünyada çalışmalarınızın çok olumlu değişimler yaratacağına yürekten inanıyorum Cem Bey.

 Hasan Arslan kimdir?

– Meraklı bir adamım. Küçükken elektronikle başladı merakım. Devrelerle oynarken radyo, diafon, vb gibi şeyler yapardım. Cihazların işleyişi çok ilgimi çekerdi. Sonra bilgisayar beni büyüledi. Bu sefer programcılıkla uğraşmaya başladım. İki yıl kadar bilgisayar programcılığı okudum. Basit bir insan zihni gibiydi bilgisayar programları. En sonunda noktalar birleştiğinde insanlarla ilgilenmeye başladım. Zihnin işleyişi herhangi bir bilgisayar sisteminden çok daha etkileyici ve şaşırtıcı gelmeye başladı. Onunla ilgili okumayı, araştırmayı ve çalışmayı çok seviyorum. Mitoloji ve dil kullanımlarına (anlambilim, dizilim ve sanatsal ifade) özel bir ilgim var. Onun dışında kısa hikayeler yayımladığım bir de İngilizce bloğum var. Biraz meraklı, biraz maceracı birisi olarak görüyorum kendimi.

Hipnoz ile nasıl tanıştınız? Bir psikolog olarak süreçlerdeki farkından bahsedebilirmisiniz? (terapi yaklaşımı ve iyileştirici etkileri üzerine)

– Üniversite’den mezun olduktan sonra özel danışmanlık firmalarında psikolog olarak çalıştım. Hangi yaklaşım ne kadar etkili, kim ne kullanıyor, Türkiye ve yurtdışında neler oluyor… bütün bunları görmem için iyi bir zamandı. Hipnoz üniversitede çok önyargıyla yaklaştığım fakat sonrasında hayatımı değiştiren bir araç. Eski çalıştığım yerlerde hipnoterapi kullanılıyordu fakat bu daha çok kitaptan telkin okuma veya belli bir tabloyu izlemek olarak gösteriliyordu. Buna rağmen insanların duygusal değişim yaşamaları beni çok etkiledi. Birkaç yıl sonra hipnozla ilgili Dr. Hillgard’ın kitabını okurken hipnoanestezi başlığına geldim. Buna göre hipnozla ciddi ameliyatlar – örn. ampitasyonalr – yapılıyordu ve iyileşme hızı oldukça iyiydi ! Aynı gün internette bir araştırma yaptım ve Youtube’da Dr. John Butler’ın otohipnozla ameliyatını izledim. Dr. Butler beni bir sihirbaz gibi etkilemişti. İnternette yaklaşmakta olan bir eğitimi olduğunu gördüm. Hemen iletişime geçtim ve o günden beri benim için iyi bir öğretmen ve dost.

HTI Türkiye nasıl doğdu?

butler– Dr. Butler vizyonu olan bir kişi ve verdiği eğitim bana göre dünyanın en iyi hipnoterapi eğitimi. Herkesin kendi hızında öğrenmesine imkan veren, bol uygulamalı ve ciddi bir yaklaşımı var. Birçok eğitim almış birisi olarak John’a bu eğitimleri Türkiye’de de sunmayı teklif ettiğimde bundan çok memnun oldu. Her ikimiz de insanların bunu uygulayarak öğrenmesi ve kendi yaşamlarını geliştirmeleri için kullanmalarından yanaydık. O gün bugündür çalışmalarımız bu doğrultuda ilerliyor. Şuan dünyada HTI’nin İngiltere’den sonra en oturmuş eğitim programı yine Türkiye’dedir.

Sizce bir terapi yöntemi olmasının dışında hipnoz kişisel kullanımları nelerdir?

– Hipnoterapi bir araçtır. Herhangi bir terapi modeliyle birlikte kullanabilir ve kısa sürede sonuca ulaşabilirsiniz. Bir terapi modeli olmadan kişisel gelişim için kullandığınızda duygu ve düşünceleri değiştirebilir, yaratıcılığı artırabilir ve kendiniz için yeni bir gelecek yaratmaya başlayabilirsiniz. Mesela her sabah harika hissederek uyanmak mümkün! Son olimpiyatlarda sporcuların %90’ının hipnotik teknikler kullandığı ortaya çıktı. Tabi bu teknikler yönlendirilmiş meditasyon, görsel canlandırma, NLP vb gibi farklı isimlerle yansıtılsa da hepsinin temeli hipnozdur. Sigaradan kurtulma, rahatlama, sağlıklı uyku gibi bir çok alanda da kullanılabilir. Bir sınırı olduğunu söyleyemeyeceğim.

Kahramanın yolculuğu gibi harika ücretsiz seminerleriniz var, nerede nasıl devam edip genişletmeyi düşünüyorsunuz?

hasanhoca2– Kahraman’ın Yolculuğu her iki haftada bir en fazla 15 kişinin katılabildiği iki saatlik bir yaşam değişim programı. Hayatta yolunu, daha da önemlisi umudunu kaybeden çok fazla insan var. Hangi meslekten ve yaştan olursa olsun herkesin umuda ve iyi bir hareket planına ihtiyacı var. Kahraman’ın Yolculuğunun insanlara sunduğu da bu. Ünlü Öğretmen Jim Rohn’un dediği gibi “En iyi hayat tasarlanarak yaşanan hayattır”. Bu bilgiler belki de ilkokulda öğretilmesi gereken şeylerdi fakat ben hepimizin içinde daha iyiyi yapabileceğimize dair bir potansiyel taşıdığımızı düşünüyorum. Onu harekete geçirmek için de insanları hafifçe arkadan itiyorum.

Eğitim her zaman ücretsiz olacak. Herkes eğitime para ayıramayabilir veya durumu elvermeyebilir. Bu benim uzun zamandır hayal ettiğim bir programdı ve şimdiden çok iyi sonuçlar almaya başladı. Örneğin bir Ermeni Lisesi ve İtalyan Lisesi’nden de yakın zamanda talepte bulunuldu. İnsanlar web sitesinden ve sosyal medya adreslerinden programı soruyor ve takip ediyorlar. Birçoğu böyle bir eğitimin ücretsiz verildiğine inanmıyor veya başka beklentiler olduğunu düşünüyor.  Zamanım ve imkanım uygun olduğu sürece eğitimi düzenli vermeye devam edeceğim ve daha geniş kitlelere ulaştığında tatlı bir değişim dalgası yaratacağını düşünüyorum. Dalganın bir yerden başlaması lazım, öyle değil mi?

Hasan Bey, tekrardan çok çok teşekkürler. Başarılarınızın devamını diliyorum.

– İyi Çalışmalar Dilerim,

Yaklaşan Hipnoterapi Eğitimleri

Hipnoterapi Eğitimi İstanbulGil Boyne Dönüştürücü Analitik Terapi Ankara İstanbulhasan arslan otohipnoz

 

 

