Holywood’un Efsane Hipnozcusu ve Mucize İyileşme

Holywood’un en başarılı yıldızlarının bir çoğu başarılarını hipnoterapist Gil Boyne’a borçlular.

Sylvester Stallone ses getiren filmi Rocky’i yapmadan önce yardım için ona gittiğinde “starların hipnoterapisti” olarak tanındı. Ünlü danışanları arasında Lily Tomlin ve Dolly Parton gibi isimler de var.

Fakat en olağanüstü vakası amnezi (unutkanlık) kurbanı Valerie Austin. 1979’da ölümle burun buruna geldiği bir araba kazasından sonra iki yıl boyunca zihinsel bir siste yaşadı.

GLOBE gazetesine  “Kim olduğumu hiçbir zaman unutmadım fakat arkadaşlarımı, günlük olayları ve toplantılarımı unuttum. O kdar kötüydüm ki herhangi bir şeyi en fazla 50 saniye aklımda tutabiliyordum” diye anlatan Valeria İngiltere’de bir reklam firmasında yönetici olarak çalışıyordu. Sayısız tedavi denedi. Malesef hepsi başarısız oldu.

Çaresizlik içinde iyileşmesini sağlayabilecek mucize bir ilaçla ilgili birşeyler duyar duymaz Los Angeles’e gitti. “Fakat hiçbirşeyi hatırlayamadım” dedi. “Tek iyi olan şey şimdiki eşimle tanışmamdı. Dördüncü ziyaretimde bana evlenme teklif etti ve kabul ettim. Her gün sadece John’u hatırlamak için kendimi zorluyordum. Onu unuturum korkusu beni dehşete düşürüyordu. Onu unutmayayım diye sürekli baktığım bir fotoğrafım vardı.”

Gil Boyne
Gil Boyne

Şans eseri Boyne 1980 yılında İngiltere’de eğitim verirken bir İngiliz gazetesinde Valerie’nin zor durumuyla ilgili yazılanları okudu. Blackpool’daki evinden onu aradı fakat annesi ona Valerie’nin ülke dışında olduğunu söyledi. Boyne, eğer Valerie onunla Los Angeles’i arayarak iletişim kurarsa ona yardım edebileceğinden emin olduğunu söyledi. Birkaç ay sonra Valeria Boyne’un Glendale, California’daki Hypnotism Training Institute‘e gitti ve kırkdan fazla eğitim almakta olan hipnoterapistin önünde bir saatten az bir sürede onu iyileştirdi.

“Onun düşünce sürecini yeniden birleştirmem gerekiyordu. Bir kişi hafıza kaybından dolayı paniklediğinde bu kendi kendini gerçekleştiren bir kehanete dönüşür. Onun panik, korku ve öfke alışkanlığını kırmam gerekiyordu” diyor Boyne.

Valerie’nin Hollywood yazarı olan eşi John Austin’e göre Boyne Sylvester Stallone‘nun kariyerini ilerletmesinde de kilit bir rol oynadı. “On yıl boyunca Stallone kariyerinde zorlanıyordu fakat bir yere varamamıştı” diyor Austin. Daha sonra Dr. Boyne’den yardım istedi ve bir yıl içinde Oscar ödüllü Rocky’le adını en tepeye yazdırdı.” Rocky filminin çekimlerinden önce Stallone Boyne’un onun için hazırladığı özel bilinçaltı motivasyon kayıtlarından dinlemişti. “Bu onu daha iyi bir yazar veya aktör yapmadı. Çökmeye başladığında onun olağanüstü motivasyonunu ve hırsını harekete geçirdi” diye açıklıyor Boyne.

Lilly Tomlin ve Dolly Parton da yaratıcılıklarını tam anlamıyla keşfetmek için Boyne’un yardımını istediler. “Lilly bana yaratıcı bilinçaltına girmenin tekniğini öğrenmek için geldi ve ben de oyunculuk ve komedi üzerine ona bir kayıt hazırladım” diyor Boyne. “İnsanlar geçmişte yapmış oldukları ve gelecekte yapmayı umdukları arasındaki boşluğu hayalgücüyle doldururlar”. Lily artık Boyne’un tekniğine tam anlamıyla inananlardan birisi. “Eğer benim kendi şirketim olsaydı, her gün herkesin Gil Boyne kayıtları dinlemesi zorunlu olurdu” diye belirtiyor.

“Biz fikirleri depoladığımız geçmiş deneyimlerimizle filtreleriz. Ve o depo da bizim bilinçli zihnimizin eleştirel faktörüdür. Hipnozla ilgili derin akıl yürütme size de Sylvester Stallone ve Valeria Austin gibi bir bakış açısı kazandırabilir” diyor Boyne.

“Ben iyileştim ve bu şekilde kalmayı planlıyorum” diye onaylıyor Valerie. İngiltere’ye dönmesinin üzerine Valerie ünlü Rock grubu Slade’in bateristi Don Powell’la iletişim kurmayı planlıyor. “Londrada bir televizyon programı gördüm ve Don Powell‘ın yedi yıl önce geçirdiği bir trafik kazası yüzünden nasıl unutkanlıktan muzdarip olduğunu izledim. Umuyorum Gil ona da bana yardım ettiği gibi hızlı ve rahatça yardım edecektir” diye anlatıyor Valerie.

Valerie Austin’le yapılan bu röportaj Austos 1981 yılında gerçekleşti. Eylül ayında Gil Boyne Londra’ya gitti ve Don Powell’la tanıştı. Don Powell Gil Boyne’la geçirdiği iki buçuk saatlik bir seansta iyileşti. Bunun sonucunu  Look Wot I Dun: Don Powell of Slade adlı otobiyografisinde şöyle anlatıyor:

Beni iki saat boyunca hipnotize etti fakat bana beş dakika gibi geldi! Sanırım hemen girmişim. Doktor hemen benim yedi yaşındaki halime gitti, kaza anına ve sonrasında hastaneye. Bir sürü şey zihnimden geçerken hala bilincim yerindeydi fakat sonrasında ne söylediğimi pek hatırlamadım. Sonrasında harika hissettim.

Kaynak: Gil Boyne Articles

Çeviri: Psk. Hasan Arslan

Gil Boyne’un Dönüştürücü Terapisi’ni lisanslı materyalleriyle Hypnotherapy Training International‘dan öğrenin. Boyne’un çalışma arkadaşı Dr. John Butler otuz yıldır İngiltere’de ve son dört yıldır da Türkiye’de düzenli eğitimlerine devam ediyor.

Yaklaşan Hipnoterapi Eğitimleri

Hipnoterapi Eğitimi İstanbulGil Boyne Dönüştürücü Analitik Terapi Ankara İstanbulhasan arslan otohipnoz

 

 

